Неділя, 17.12.2017, 08:10

              

  

Вітаю Вас Гість | RSS
| ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ | ЗАМОВИТИ ВІТАННЯ У ПРОГРАМІ "ВІТАЮ!" | ЗАМОВИТИ ОГОЛОШЕННЯ У ТЕЛЕГАЗЕТІ | ТЕЛЕПРОГРАМИ | ТАРИФИ | КОНТАКТИ |
 
ЗВ'ЯЗОК ПО СКАЙПУ
Натисніть на "Call" і ви автоматично зробите дзвінок оператору телерадіокомпанії для замовлення вітань, оголошень в режимі "он-лайн" по скайпу (10:00-15:00)

ВЕБ-КАМЕРИ МІСТА

Чат телерадіокомпанії

ПРОГНОЗ ПОГОДИ

Меню сайту

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

 
Головна » 2015 » Лютий » 15 » Перші підсумки децентралізації
20:58
Перші підсумки децентралізації

imgЦього тижня Президент оголосив, що буде створена Конституційна комісія, яка має напрацювати зміни до основного закону. Багато хто може сказати: "Навіщо нам Конституція, коли йде війна?"

Насправді – Конституція це фундамент всіх змін. Це основа реформ. Без змін до Конституції, точніше без швидких змін до Конституції, ми будемо буксувати. А точніше – топтатися на місці.

Для того, щоб не говорити абстрактними словами, я наведу один простий приклад. Місяць тому ми прийняли новий бюджет, який змінив всю систему бюджетних відносин між центром і містами та селами. Тоді багато хто говорив, що ці зміни призведуть до колапсу місцевих рад. Сьогодні можна підбити перші підсумки – вже затверджено майже 90% всіх бюджетів.

Схвалені Парламентом зміни до бюджетного та податкового законодавства кардинально змінили якість фінансового забезпечення територіальних громад:
- обсяг фінансових ресурсів місцевих бюджетів в порівнянні з 2014 роком збільшився на 34,1 млрд. грн. (на 14,7%);
- власні ресурси місцевих бюджетів зросли майже втричі. Органи місцевого самоврядування отримали реальні ресурси для вирішення питань місцевого значення (ЖКГ, благоустрій, місцеві соціально-економічні програми, оновлення інфраструктури);
- збільшились обсяги фінансування галузей "Освіта" (на 13%) та "Охорона здоров’я" (на 12%) в порівнянні з 2014 роком. Посилено відповідальність профільних міністерств за належне фінансування освітньої та медичної галузей. Їх зобов’язали реформувати систему соціальних стандартів та оновити фінансові нормативи бюджетної забезпеченості. Це перший крок до 100% забезпечення делегованих державою місцевому самоврядуванню повноважень;
- на 22% зменшилась кількість дотаційних місцевих бюджетів (з 96,3% у 2014 році до 74,6% у 2015 році). Нова система вирівнювання дозволяє залишати більшу частину коштів на місцях. Органи місцевого самоврядування стали менше залежати від прийнятих в центрі рішень;
- на 11,5% зросла кількість місцевих бюджетів-донорів (з 3,7% у 2014 році до 15,2% в 2015 році). Запроваджено стимулюючу систему фінансового вирівнювання спроможності територіальних громад. Якщо раніше з місцевих бюджетів-донорів на користь державного бюджету вилучались всі кошти, то тепер тільки 50%;
- 10,2% місцевих бюджетів стали повністю збалансованими. Ці органи місцевого самоврядування зможуть забезпечити своїм громадянам більш якісні послуги в бюджетній сфері. В 2014 році таких бюджетів взагалі не було;
- 3 млрд. грн. передбачено у Державному фонді регіонального розвитку. Ці кошти мають бути спрямовані на створення інфраструктури об’єднаних територіальних громад;
- до категорії місцевих податків переведено плату за землю. Це перший крок до запровадження повсюдності місцевого самоврядування. Оскільки виключно органи місцевого самоврядування встановлюють ставки та пільги по платі за землю, навіть за межами населених пунктів;
- за місцевими бюджетами закріплено 5% акцизу з тютюнових виробів, алкогольних напоїв та нафтопродуктів (орієнтовні надходження 8,1 млрд. грн.). Ці кошти в 2015 році можуть бути спрямовані місцевою владою на комунальне дорожнє господарство;
- закладено механізми стимулювання громад до об’єднання. Об’єднані відповідно до перспективного плану громади отримають дохідну базу та видаткові повноваження як у міст обласного значення тощо.
 
В той же час, наявні проблеми в бюджетному процесі 2015 року. Більшість з них пов’язана з фінансовим забезпечення закладів соціально-культурної сфери у містах районного значення, селищах та селах. Проблеми полягають в тому, що під час затвердження місцевих бюджетів на 2015 рік органи влади районного рівня (приклади додаються):
- не забезпечують належне фінансування з районного бюджету установ дошкільної освіти, навчально-виховних комплексів, палаців і будинків культури, бібліотек тощо, які знаходяться у містах районного значення, селищах, селах;
- змушують передавати майно вказаних установ із власності територіальних громад міст районного значення, селищ та сіл у спільну власність територіальних громад районів. Хоча це не передбачено ні Бюджетним кодексом, ні Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік". У свою чергу, законодавством про місцеве самоврядування передбачено, що передача комунального майна здійснюється виключно за ініціативи та на підставі відповідних рішень міських, селищних та сільських рад.

Такі дії дискредитують здійснювану реформу з питань бюджетної децентралізації та створюють соціальну напругу в малих населених пунктах України. З метою їх вирішення необхідно відповідне доручення органам державної влади (додається).

Крім того, необхідно вирішити питання щодо передачі з державної в комунальну власність установ та закладів освіти, охорони здоров’я, фізкультури та спорту (вказані в додатку №10 до ЗУ Про Держбюджет-2015). Потребує найскорішого прийняття Урядом порядок обслуговування місцевих бюджетів в банківських установах державної форми власності як це передбачено новою редакцією Бюджетного кодексу.

Необхідно звернути увагу на те, що органи місцевого самоврядування не можуть запровадити плату за землю з 2015 року за новими ставками, оскільки Державна фіскальна служба при трактуванні положень Податкового кодексу застосовує подвійні стандарти. Так, на думку ДФС всі податки і загальнодержавні і місцеві мають застосовуватись з 2015 року, а ставки по платі за землю з 2016року. При чому пільги по сплаті земельного податку ДФС пропонує застосовувати з 2015 року. ДФС посилається на те, що органи місцевого самоврядування до 25.12.2014 року не встигли подати оновленні рішення по платі за землю за новими ставками. Слід зазначити, що Податковий кодекс був прийнятий 28.12.2014 року. Є два варіанти вирішення проблеми: 1) податкова адмініструє плату за землю за новими ставками з 2015 року, спираючись на свої нормативні документи; 2) внести зміни до Податкового кодексу, де передбачити що ставки та пільги по платі за землю застосовуються з місця наступного з прийняття рішенням відповідною місцевою радою.

Окремі приклади по проблемам малих населених пунктів

місто Тростянець Сумської області
Тростянецька районна рада затвердила свій бюджет на 2015 рік з субвенцією місту на дитсадки і культуру обсягів якої вистачить лише на півроку:
- зменшили порівняно з 2014 роком показники бюджетної забезпеченості на дітей з 9 тис. грн. до 7 тис. грн. (менше на 22,3%);
- виділено 5,5 млн. грн. на дитячі садочки при потребі в 8 млн. грн. (менше на 31,3%). Це забезпечує фінансування лише захищених статей (зарплата, енергоносії, харчування) протягом 7 місяців;
- виділено 700 тис. грн. на заклади культури при потребі в 900 тис. грн. (менше на 22,3%).
В свою чергу, районна рада на своє утримання та на методичний центр при відділі освіти РДА виділила більше ніж по 1 млн. грн. (разом більше 2 млн. грн.).
Тростянецька РДА вимагає від міських, селищних та сільських рад району передати у районну власність мережу комунальних закладів дошкільної освіти та культури. Лише після цього розгляне питання щодо належного фінансування цих закладів.
 
місто Долина Івано-Франківської області
Долинська районна рада при прийнятті бюджету на 2015 рік запланувала субвенцію місту на утримання закладів дошкільної освіти та культури обсягів якої вистачить по зарплаті працівникам на 9 місяців, на харчування – 6 місяців, на енергоносії – 1 місяць.
 
село Першотравневе Іванівського району Херсонської області
Районна рада передбачила фінансування на утримання дитячого садочка, бібліотеки, будинку культури в обсязі 130 тис. грн., що складає лише 63% від потреби. Селу необхідно на утримання цих закладів в 2015 році як мінімум 209 тис. грн. (168 тис. грн. на заробітну плату, 30 тис. грн. на харчування, 11 тис. грн. на енергоносії). Для порівняння в 2014 році на утримання дитячого садочку було витрачено 178 тис. грн., бібліотеки 36 тис. грн., клубу 40 тис. грн. (всього 254 тис. грн.).
 
місто Городище Черкаської області
Районна рада передбачила субвенцію на фінансування закладів соціально-культурної сфери лише на 3 місяці по захищених статтях. Районна влада попередила міську, що з 2-го кварталу 2015 року ці заклади будуть фінансуватись лише за умови їх передачі до спільної власності територіальних громад району. При цьому керівників закладів попереджено про необхідність скорочення персоналу (в першу чергу технічного).
 
село Веселий Кут Тальнівського району Черкаської області
Районна рада передбачила субвенцію на фінансування дитячого садочка лише в обсязі 80 тис. грн. у 2015 проти 160 тис. грн. в 2014 році (на 50% менше). На фінансування бібліотеки у 2015 році виділено 1 тис. грн., проти 70 тис. грн. в 2014 році (в 70 разів менше).
 
Я звернувся до керівника уряду з наступним проханням:
 
1. Забезпечити за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету фінансування в обсягах не менше ніж розраховано за нормативами в 2014 році видатків на утримання бюджетних установ дошкільної освіти, навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля, інших клубних закладів та бібліотек в містах районного значення, селищах, селах.
 
2. Не допускати примусової передачі майна вказаних бюджетних установ із власності територіальних громад міст районного значення, селищ та сіл у спільну власність територіальних громад районів. Передача майна цих установ може здійснюватися виключно за ініціативи та на підставі відповідних рішень міських, селищних та сільських рад.

Джерело: Еспресо.TV

Переглядів: 187 | Додав: rex | Теги: Володимир Гройсман, Верховна Рада, децентралізація | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук по сайту

АстрА TV online НАЖИВО
 

ЧАСрадіо online НАЖИВО
 

ТЕЛЕГАЗЕТА "АстрА+"
 

НОВИНИ УКРАЇНИ, СВІТУ
 
 
 
 
 
 
 
 

КОРИСНІ САЙТИ
 
VLSoftware.net
Платіжні Документи Плюс

РЕКЛАМА НА САЙТІ
 

© Анатолій Драбрезір 2013 - 2017Створити безкоштовний сайт на uCoz